Red Assen

Ook tijdens het hemelvaartsweekend schrijven zich deelnemers in voor de vijf regionale bijeenkomsten die de NVS-NVL onder de titel  “Voorkomen is beter” organiseert. Niet verwonderlijk, want het nieuwe boek “Groepsplan gedrag in het voortgezet onderwijs” is een must-read voor zorgcoördinatoren, middenmanagers en directieleden. Alleen in Assen is er tot nu toe onvoldoende belangstelling.

Diagram_V1_140530Voor de bijeenkomst in Rotterdam verdubbelde het aantal inschrijvingen in een paar dagen. Voor de bijeenkomsten in Amersfoort en Eindhoven was van meet af aan voldoende belangstelling. Aangezien ze pas aan het eind van de maand juni worden gehouden, is een verdubbeling van het aantal deelnemers nog te verwachten. In Amsterdam valt het aantal inschrijvingen op dit moment tegen, daar is het op 10 juni “go or no go.” De kans is groot dat zich voor die tijd voldoende deelnemers hebben gemeld.
Maar in Assen is de situatie nijpend. Daar valt de “go or no go” op 2 juni en er zijn op dit moment 9 inschrijvingen. Dit terwijl het minimum op 25 deelnemers ligt.

Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als Assen niet door kan gaan. Het Drents museum lijkt mij een prachtige locatie voor het mini-symposium. Het museum is bovendien vanuit alle richtingen goed bereikbaar. Als de huidige deelnemers allemaal nog iemand optrommelen, zouden we al een eind opschieten. Of als zich een paar directeuren van samenwerkingsverbanden melden, die elk voor 10 deelnemers garant staan. Het onderwerp “Voorkomen is beter” is er belangrijk genoeg voor, zeker als Kees van Overveld de hoofdlezing verzorgt en je krijgt zijn nieuwe boek mee naar huis.

We zullen het zien, maandag aan het eind van de middag. Voor Assen nog 3 inschrijvingsdagen te gaan. Red Assen…

Huidige stand van zaken inschrijving
Meer info en inschrijving “Voorkomen is beter”

2 gedachten over “Red Assen

  1. Sorry Gerrit, maar het tijdstip in Assen is erg lastig (’s morgens vroeg) en de tijd van het jaar ook. Kan het niet uitgesteld worden naar september? Onderwerp is zeker interessant!

  2. Ik begrijp het Paulien. Datum: we wilden graag zo dicht mogelijk op de actualiteit blijven zitten (verschijningsdatum boek). Daarom alle bijeenkomsten nog vóór de zomervakantie. Tijdstip: morgen had niet mijn voorkeur. Kon echter in aantal gevallen niet anders. Een van de redenen om deze bijeenkomsten te organiseren was juist dat Taskforce graag een keer in het Noorden van Nederland actief wil zijn. Afgelopen maandag hebben we Assen moeten cancelen. Wel een beetje wrang. Goed onderwerp (blij dat je het interessant vindt), goede locatie. Lijkt erop dat alle andere bijeenkomsten wél doorgaan. Als ik nog een poging in september waag, waar ik momenteel wel over nadenk, dan heb ik meer support nodig dan ik nu in het noorden van het land heb ondervonden, dat zul je vast begrijpen. Ideeën en aanbiedingen van harte welkom! Van mijn kant puur vrijwilligerswerk. 1. Omdat ik het belangrijk vind dat zorgcoördinatoren met elkaar een sterk netwerk opbouwen en een standaard voor kwaliteit neerzetten. Leerlingen en collega’s zijn daarbij gebaat. 2. Omdat de boodschap van Kees van Overveld in Nederland wat mij betreft niet genoeg gehoord kan worden. Maak werk van sociaal emotioneel leren – Amerikaans onderzoek wijst uit dat je betere leeresultaten er dan gratis bij krijgt – en pesten hoef je niet aan te pakken als je het weet te voorkomen. Laat iedereen die in september wel van 17.00 uur tot 19.15 uur voor “Voorkomen is beter” naar Assen wil komen zich vooral bij mij melden. Krijg ik een indruk of het de moeite waard is om nog iets extra’s te doen! Van jou weet ik het dus al Paulien 🙂

Plaats een reactie